Wednesday, February 9, 2011

nak tunang dah.. =) ???

sekadar gambar hiasan..he3

hari ni rasa seronok lah juga..kenape?he3,,yang pertama..semalam abg bagitahu dia dah beli cincin tunang kami..he3..opsssssss....malu i taw..hu3..bila nak tunang?sebenarnya kami pun tak tahu..tapi apa yang kami dah rancang sebelum ni..kami akan tunang dan kawin dalam tahun ni juga..cuma tak tahu lagi bila masa yang sesuai..tungguuuuuuu..he3..abg plak tak bagitahu pun i that he want to buy that ring ..apa yang aku tahu, dia dah siap beli..katanya tak salah beli awal2..he3..betul3..lagipun nanti aku dah kerja pun, setiap kali gaji ke aku akan beli lah barang untuk hantaran kahwin kat abg sikit2..nanti tak ada la rasa macam banyak sangat kena beli kalau sekaligus kn? tapi kalau nak membeli tu lagi bagus kalau ada less..he3..ceh jimat aje aku nih..

satu lagi berita gembira..abah bawa maa pergi rantau panjang dengan kereta purple i, oh not my car anymore ok!! but my father's car .hu3...kata abah pergi rumah saudara mara..suka sangat lah maa tu..he3..lega aku dengar..love u all..oh ye aku ada bagitahu my sibling pasal abg beli cincin tunang ni..he3..tak sabar nak tahu respon depa..kalau abah pulak macamana ye??takut lak..he3..tapi aku tak bagitahu pulak pasal just saje2 beli..bukan nak tunang masa terdekat ni..kang salah faham lak yang aku bagi kereta kat abah pasal nak minta bertunang pulak..hu3..

to be continued...

info:

tadi i ada dengar tazkirah sikit kat surau MOF ni..just want to share with u all..tahukah anda hikmah melawat orang sakit??banyak sangat tau kelebihannya..ok..start dari kita pergi @ on the way ke hospital/rumah orang sakit tu, terdapat 70,000 malaikat mengiringi kita dan mendoakan agar dosa2 kita diampunkan ALLAH.. lepas tu, ketika kita di samping orang sakit tu kita juga akan diiringi oleh 70,000 malaikat dan mendoakan juga dosa2 kita dan begitu jugalah sehingga kita hendak pulang 70,000 lagi doa diperolehi. maka jumlah keseluruhan 210,000 doa untuk dosa2 kita diampunkan..jika terdapat keluarga, saudara, sahabat mahupun orang yang baru dikenali atau tidak dikenali maka tidak rugi untuk kita melawat mereka selain dapat menghiburkan hati mereka dan menenangkan mereka kan? maka kesimpulannya melawatlah orang yang sakit ye..ingat! kita pun bukan selalu sihat..sekian..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...