Thursday, February 24, 2011

LeGA + HamPEH


arhhhhhh lega rasanya..





lega??


apa yang lega???


Bukan lega lepas berak lepas makan sambal pedas mak cik cafe tu..tapi lega lepas jumpa dengan miss t---- da pagi ni...apa la yang ak takut sangat dengan dia ni..huh..tapi siyes aku cakap aku memang takut kena jumpa dengan singa betina ni taw..dah berapa kali aku kena marah dengan dia..aduii..semalam lepas aku makan ikan masak sambal mak cik cafe tu, aku pergilah melepaskan hajat yang tak kesampaian nak dilepaskan ..pagi2 tak sempat kot..selepas selesai hajat ditunaikan maka dalam perjalanan ke tempat aku, terserempak pulak dengan singa ni,dalam hati aku berkata "alamak macamana ni..adui..nak patah balik ke gie tandas..tapi dia dah nampak aku ni..buat2 tak nampak jelah, eh tak boleh..aku senyum kambing jelah..heeeeee"..dia pun bersuara dalam bahasa orang puteh walaupun dia taklah puteh sangat..huh.tapi aku dah translet siap2..takut korang tak paham..he3."dah lama i tak jumpa u..so, esok pagi2 lagi jumpa i dan tunjuk apa yang u dah buat .." hu3..kantoi..adui..takut aku bukan main lagi..sebab dah 3x aku kena hentam dengan dia..buat ni tak kena buat tu tak kena..ahkirnya aku mendiamkan diri..tak jumpa dia..sebab tu dia tak nampak aku..aku rendahkan kerusi aku ni..he3..baru dia tak nampak..warh3..so semalam aku dah memang balik dengan keadaan yang stress dan cuba siapkan apa yang termampu..

Untuk mengelakkan stress aku..aku cuba untuk bergelak ketawa dengan ella..main gurau2 kat parking kereta masa nak balik tu ..memang bergelak ketawalah..ai hepi nampak..macam nak ada yang sedih je..tapi aku main gak..gelak sana gelak sini...uish..pastu kami ke tempat ambil barang yang kat linda pesan..barang makeup aku pom ada..ske sangat..siyes tak sabar nak belajar makeup dengan kak nor..

Masa on da way balik dari kajang tu..kami singgah makan..adui bengang giler aku..siot betul kedai makan tu..aku yang kelaparan tahap cacing mengelupar kena air panas ni dah tak tahan sangat nak menunggu ni..tapi boleh pulak depa tak hantar yang aku order..k.nor, k.linda & ella da hampir nak habis makan tapi yang aku tak sampai2 lagi, bukan susah sangat pun yang aku oreder,..sup daging+perut je..lagi pun memang ada dalam menu..bukan aku mintak sup daging & perut dia pun mahupun yang tukang masak punyer, aduiii....ni dah lebey ni..aku pom pergilah tanya..leh plak depa tanya aku..tadi order apa..pastu cakap tak buat lagi la..dengan keadaan bengang..terus aku cancel, sial punya kedai!!!..tertutup terus pintu hati aku nak makan..last2 order burger je kat kedai sebelah..huh..aku dah la nak balik awal..baca untuk present esok (hari ni) untuk singa betina tu..pastu yang aku tak sabar nak belajar makeup..tapi tak tahu nak utamakan yang mana dulu..tapi aku siyes tak tenang dudok pikirkan kena jumpa minah singa ni taw..

Berbalik kepada lega kita tadi..akhirnya semalam aku berjaya siapkan kerja aku walaupun terpakse tidur kat bilik no.3 sorang2 sebab tak nak ganggu k.nor & ella tido kalau buka lampu untuk membaca.takut memang takut..tapi aku kena buat gak..kena habiskan kerja aku..tak rela diriku di marah untuk ke sekian kalinya..

Akhirnya pagi ni..pukul 7.30 lagi aku mengetuk pintu beliau yang berbaju merah hari ni..amboi merah nye mak limah..aku cuba memberi senyuman yang paling menawan walaupun dalam hati takut nak mampos..tapi beliau memberi arahan supaya menunggu seketika kerana beliau ada kerja untuk diselesaikan..so,aku ambil keputusan untuk ke cafe dulu.. aku makan dengan ella ..walaupun dalam keadaan tak tenang..tapi habis juga sebiji roti canai yang di uli lembut, dipenyek2, ditebar2 & goreng oleh tukang pembuat roti canai baru cafe ni..punyalah cepat aku nak makan masa tu..akhirnya aku tersedak..ehem3..merah hidung aku sebab kuah kacang dar tu dah masuk dalam hidung aku..hu3..sheetttshetttttt..aku buang hingus kat hidung..yekkkkk...tu pun nak bagitahu..huh..apa la nak kalut2..rilek2 dah la..akhirnya selesai..bila aku naik je..tajul bagitahu "noral..miss T---- nak jumpa" adui..pucat tapak kaki aku..

Dengan hati yang tenang..aku jumpa beliau..aku menyerahkan dokumen yang dia nak tengok..senyum...acecece..mood ok ke minah ni??ha macam ni lah saya nak..very good..arhhhhhhhhh lega nyerrrrrrr aku...tapi yang aku tension..kena present plak nanti kat semui pegawai 8/3/2011 ni..hampeh betul..tapi ok la kali ni dia terima..aku pun amik la hati dia sikit2..cakap miss tidur kat ofis ke ??eh aku pun tak tahu samada apa yang aku cakap tu untuk ambil hati dia atau tak sebab dia pakai baju t-shirt je..macam tak mandi je lagi..ha3..ah lantak la..aku da lepas..dengan bangganya aku keluar dari bilik dia..tengah2 dok hepi tu..aku pun buka blog untuk menaip apa yang berlaku hari ni..(apa yang korang baca nilah)

Lepas tu.."noral mis t-----panggil"..adui apa minah ni nak lagi..takut datang kembali.."yes miss".."ok i nak u buat research kat i, nanti lepas lunch jumpa i" adui mabuk betul minah ni..baru tadi aku dah senang hati..dia bagi kerja baru laK..huh..legaku sudah hilang..hampeh!!


Moral of the story: jangan pegang hp orang kalau tangan kotor..hu3..tetibe..lari tajuk..

PIC HAMPEH!!

cuba korang bayangkan mis t---- panggil nama korang macam pic ni.(try wat try wat) .hu3..takut kan??ha tau pun..itulah aku rasa..

jika terlalu bosan takde kerja..inilah hobi ella..he3..walaubagaimanapun..tangan juga boleh kotor jika kita mengorek lubang idung dengan sengaja mahupun tak sengaja..dan jika kita memegang hp orang lepas korek hidung juga boleh menyebabkan orang marah dan tension dengan kita..hu3..p/s: janganlah kita berkecil hati jika orang tak bagi pegang hp dia..sebab itu bukan hp ko..paham??he3

ohhh aku tergoda..aku tergoda terpesona..dari kerana mataaaaaaa.....bla2..(p/s: baca ikut lirik lagu sebenar:

haiyakkkkkkkk...macam pendekar mustar kampung pinang sebatang dalam pendekar bujang lapuk je..


stress la dapat bos macam ni..arhhhhhhhhhhhhhhhh..banyak masalah...aku tension ni.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...