Friday, April 20, 2012

KENANGAN NAKAL AKU MASA BELAJAR (SEKOLAH-UNIVERSITI)

perbezaan dulu dan sekarang..
Muahahaha..tetibe aku citer kat abg kenangan sekolah dulu.so rase nak kongsi kat sini lak..ala zaman kanak2..semua orang ada citer dia kan???dulu2 aku nakal la jugak..macam2 aktiviti pelik2 aku buat..tangkap ikan la, main lawan2 buah getah, lompat tali, main wau, macam2 la..tapi yang paling aku ingat..time aku jadi samseng (bukan SAMSUNG)..aku samseng ke??bukan samseng tapi nakal..he3..comel sikit bila cakap nakal ni..citer die macam ni...dulu2...

masa tadika
-aku salu buli budak kembar kat sekolah tadika aku ni..sebab???sebab aku tak suka la..die ni banyak luka..luka sana la luka sini la..bekudis lagi...eee geram aku..yang aku bengang sekali bila aku buli die..aku cubit dengan sepenuh tenaga batin aku tu..die wat selamber je..he3..eee geram2..leh lak die wat takde perasaan..tapi sampai sekarang kami masih rapat walaupom aku buli die dulu.he3..siap balik lagi dari KL masa aku kawen hari 2..TQ fren..
-aku salu ponteng tadika..setiap pagi aku akan cari alasan sakit..jap2 sakit perut la, sakit kepala la..lepas abah aku pergi kerja..sihat balik la aku..he3...

sekolah rendah
tahap 1 (darjah 1-3)
-disebabkan masih muda, sikap membuli masih segar lagi...aku teruskan aktiviti aku..hu3..yang tak tahan nye aku salu buli budak2 yang lemah..macam kawan aku tu..ape je orang buat, die diam je..ee geram aku budak macam ni..ape lagi, dengan kesempatan yang ada aku salu lah paw die..hari2 aku mintak duit dengan die..kaya siot budak ni...apa salahnya aku paw sikit kan???he3...sekarang dah kawen dah die..awal lagi dari aku..dengan tokseh carpet..cian die..tapi aku dengar kehidupan die ok..comei jer anak die..alhamdulillah..
-mail...bukan mail lambung yang watak zizan raja lawak tu..tapi mail..he3..ntah mana budak tu sekarang..yang ni aku tak buli sebab dah ramai sangat boy & girl lain buli die...kesian la plak kalau aku pun buli die kan???sampai terberak2 die dalam kelas..ha3...
-aktiviti aku yang lain2..biasa la..tangkap ikan, panjat pokok mangga, rambutan, manggis, jambu..dll..tapi semua aktiviti tu aku buat masa abah aku kerja..dalam pukul 2-5 petang je..pernah kantoi lepas tangkap ikan kat bendang, tengok2 abah aku dah ada kat rumah..haiya balik awal la plak hari ni..jawapan nye...ROTAN!!!!

tahap 2 (darjah 4-6)
-masa ni dah besar dah sikit..aku insaf dah membuli..seronok la pulak berkawan..tapi bila aku dah insaf ni..ada la pulak orang lelaki yang buli aku..tapi bukan aku je..semua budak perempuan kena buli dengan samseng jahat ni...mereka ni geng jahat yang tak sedar diri..jahat giler..pukul girl, letak cermin kat bawah kain girl supaya leh nampak spenda..(kalau pakai..kalau tak pakai???)..
-aku salu balik sekolah menangis..tak tahan la asyik kena buli je..padan muka aku..dulu aku buli orang..hu3..KARMA..tapi yang penting aku dah insaf..salu kena lecturer dengan parents aku..
-lepas masuk darjah 6..aku dah besar la sikit kan??aku salu cerita kat abah aku yang geng budak laki ni jahat..salu buli aku & kawan2..abah pom ajar aku supaya jangan takut & gocoh balik (lawan balik)..dengan semangat yang berkobar2..aku pergi sekolah dan kebetulan anak buah geng samseng ni kacau aku..apa lagi aku gocoh la balik..aku angkat kaki die, aku hempas kat ats meja..aku tumbuk die..sampai la aku menjadi juara..yey!!! yang aku geli..selepas melihat perlawanan ala2 WWE tu, ketua samseng bagi warning kat anak2 buah die supaya jangan kacau aku lagi sebab die dah jatuh cinta dengan aku..uwekkkk!!!!..geli geleman aku..

sekolah menengah
-kisah bertumbuk kat dalam van pak cik mail ni berlaku di sebabkan aku menyanyi lagu dikir barat yang bertajuk KENTUT...
-abang fatah aku suka ajar aku macamana nak menyanyi dikir barat..die pun ajar aku lagu dikir barat tajuk KENTUT tu..bila aku dah hafal semua..tetiba masa hari guru..aku pergi buat persembahan nyayi lagi tu la pulak..dah la solo..adui ape la kekuatan yang mendorong aku masa tu..tak plan pun nak nyayi..tetibe masa die tanya sapa lagi nak buat persembahan tu..aku gie angkat tangan..masa aku tengah nyayi tu..aku tak sedar la lak yang lagu tu leh buat diorang gelak sampai nak putus urat kentut..
-lepas balik sekolah tu, aku naik van sekolah..aku dok kat blakang sekali..kat tengah2 geng pengawas, kat depan sekali mestilah pemandu iatu pak cik mail..masa dalam van tu, leh plak geng pengawas tu kutuk2 aku..die cakap "weh tino mano doh nyayi lagu kentut??hahahaha..lagu macam beruk..hahaha..bla bla bla bla" wah gembira nyer diorang kutuk aku lepas tengok aku ada kat blakang..lepas kutuk tu leh lak gelak sambil mengata lagi..ini telah membangkitkan rasa kemarahan aku nih..mula2 aku tahan dulu..sabar je..lepas dah meletop..aku apa lagi..aku pom..GEDEGOMMMMMMMM...aku pukul kepala salah sekor beruk mekyeh yang mengutuk aku tu..sambil berkata "sedap mulut puak mu deh??aku wat gapo sedap2 jah mu ngata aku??mu ingat mu 5 ekor aku takut ko??mari la kalau nak gocoh gak..jago r puak mu..esok aku bawa pisau kat sekolah aku bunuh puak2 mu"..masa tu pakcik mail mengigil bawa van sambil suruh aku bersabar..budak 5 ekor tu terdiam..ada sekor nak lawan balik tapi aku tempis..last2 diam la sebab menahan kesakitan kena pukul dengan aku tadi.. muahahaha...esoknya diorang takut nak turun rehat & turun pom bawa pengawal keselamatan..jantan2..tahu takut..yang aku plak..acah je nak bawa pisau..aku pom takut diorang bawa parents diorang..ha3..untuk menjamin keselamatan aku..aku pom jumpa pengetua sekolah dan mencertiak semua yang terjadi..akhirnya pengetua panggil diorang dan beri nasihat..berbaik semula & semua kena rotan..termasuk aku..haiya...!!!

matrikulasi
-masa ni la aku jumpa suami tercinta..tapi kes yang aku buat pangai masa minggu orientasi lagi..mane tak bengang nye..banyak giler aktiviti dari pagi sampai malam..yang sakit hati tengah malam2 buta atau pagi2 buta dok panggil lagi..masa tu aku enak di buai mimpi tetibe panggil suruh berkumpul..ok aku turun la..tapi yang au sakit hati..ada sekumpulan geng tu terkedek2 jalan..denganlangkah yang malas..yang kami ni dah tercegat kat bawah ni..leh depa wat pangai lagi..aktiviti tak akan berjalan kalau diorang tak sampai lagi..aku apa lagi menjerit r dengan sekuat hati dalam hening pagi.."woi boleh jalan cepat sikit dop???terhegeh2..lari la cepat sikit"..mungkin kerana terkejut dengan suara aku..semua berlari turun..bukan kat atas tu je yang kalut turun..tapi semua yang ada kat bawah tergamam dengan aku...sampai roomate aku yang 5 orang ni takut dengan aku..diorang tak sangka kot aku garang sebab kat dalam bilik aku ramah giler..semua makanan yang ada kami share..he3..dengan kejadian ini..tak semena2 aku di lantik jadi ketua aras blok aku & ketua kecerian...ish aku ni bukan suka pegang jawatan..aku tak nak..tapi disebabkan semua orang dah angkat tangan sokong aku...maka terpakse la jadi..haduiiiiiii..
-ingat lak masa kenangan kat matrik perlis ni.semua share..kadang2 roti yang harga 50 sen pom share..takde duit masa tu..masa tu raya haji..tapi last2 leh makan beh jugak sebab roomate aku orang perlis, so leh pergi beraya rumah die & tidur sana..mak cik & pak cik baik sangat...sampai sekarang..aku jer yang contact depa..nanti kenduri kawen kat kedah depa nak datang..

institut zaba pasir mas
-di sebabkan lepas matrik tak dapat kos cikgu...aku amik STPM..kat sekolah swasta..yang aku wat hal masa ni di sebabkan ada boy  yang suka kat aku..semua benda nak amik tahu...sampaikan die curi HP aku sebab nak tengok aku mesej dengan siapa..die nak sound sape2 boy yang mesej dengan aku..dah la tengok video aku menari lag rossa..dah la dalam video tu  aku tak pakai tudung..eeeeee geram aku..pepandai ja amik HP aku tanpa kebenaran..apa lagi aku tengking la die depan orang ramai..malu die..padan muka..tapi nasib baik die tak berdendam..lepas tu kami kawan je..aku dengar die belajar agama lepas STPM..hu3..

ukm
haa...kat ukm aku suci..aku tak buat perangai pom...rasenya takde sampai nak gocoh orang..he3..semuanya best kat UKM..lecturer, kawan2...abg pom praktikal kat UKM..so aku leh pantau die hari2....he3..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...