Monday, April 2, 2012

genap setahun menganggur???????

kerja oh kerja..kenapa lah susah sangat  nk dapat keja ni ek??aku dah bosan giler ni..masuk bulan ni dah genap lah setahun aku menganggur lepas abis praktikal kat MOF bulan march tahun lepas..hurmmmmmmm...kawan2 aku yang lain kebanyakan nye dah keja..contoh nye ella n pera..walaupom kerja untuk sementara, tapi sekurang2nya diaorang kerja..buat masa sekarang aku melepak je kat KL ni..nk kata xapply kerja..dah banyak aku apply..tapi bila panggil interview..aje jer masalah aku untuk ke sana...aduiiiii...yang pekerja sambilan harian(PSH)  yang aku apply kat KPM hari 2 ada call tapi aku tak sempat angkat..so tlepas la plak..hurm..malu betul la bila menganggur ni..belajar tinggi tapi tak kerja..haduiiiiii..kalau ijazah xdapat kerja..kalau master agaj2 senang x nk dapat kerja????



pasal nak sambung master 2..aku dah dapat dah surat tawaran..tapi buat masa skarang aku terpakse tangguh dl..aku dapat PENDIDIKAN EKONOMI...he3..macam best la jugak kan???tapi nak bt macamana..terpakse tangguh  la dl...hu3..kalau ada orang nk sponser xper gak..aiyshah kawan aku..dah sambung master kat UUM..best sangat crite die..jeles pulak aku mendengar nye...dapat kawan dari macam2 negara..kena cakap bi..leh la blajar cakap bi..dapat pengalaman yang berbeza..best kan???pastu die cakap bila die kawin bulan 5 ni kawan2 die dari china, nigeria, n macam2 negara lagi tu nak datang..uwaaaa..jeles..nak la gak kawan2 dari oversea 2..bila la aku nak bahagia macam die..tapi aku bahagia untuk die..die baik sangat..dah la comel..kan best ada anak macam die..comei..k la..doakan aku juga mendapat kegembiraan kelak..amin..

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...