Wednesday, October 19, 2011

APA YANG AKU NAK DARI ABG BILA DAH KAWIN??


APA YANG AKU NAK DARI ABG BILA DAH KAWIN??
(12/10/11)
Aku nak abg sayang aku sepenuh hati, abg jaga aku dengan baik, bila aku mengandung nanti, abg salu sapu losyen @  bio oil kat perut aku, abg urut kaki aku sebab lenguh bawa baby abg kat dalam perut (mintak2 dapat anak kembar), abg ajar aku mengaji,salu tolong aku kat dapur, dalam wanita hari ini penceramah tu cakap kalu nak suami salu tolong kita dan jadikan rumah tangga harmoni, kena lah didik suami kita dari awal perkahwinan. Contoh nya masak sama2, kalau aku kemas rumah abg basuh baju & macam2 lagi boleh buat sama2..lagi pun isteri ni bukan kuli, tak kan semua kerja isteri nak buat..dah la penat kerja, pastu isteri nak kena masak lagi, kemas umah lagi, layan suami lagi, jaga anak lagi..suami lak tahu mengarah je..patut ke??? Tu tak kira lagi suami mintak cekodok tengah2 malam..memang la isteri kena patuh kat suami..kena buat apa yang suami arah..tapi kalau melampau & tak reti2 nak tolong isteri tu patot ker?? Aku harap abg jenis yang paham apa yang aku nak nanti..he3..salu tolong aku tanpa aku minta di tolong..he3..amin.. Aku rasa suami yang tolong isteri bukan suami yang takutkan isteri tapi suami yang mithali..Rasulullah s.a.w sendiri menjahit pakaiannya yang koyak tanpa menyuruh isterinya ainsyah r.a. Ini menunjukkan suami yang baik tak akan menyuruh isteri jika dia boleh buat sendiri. Bukan hanya bergantung kepada isteri sepenuhnya. Bestkan macam tu..he3..lagi pun bukan nak buli suami, tapi baru lah seronok kalau suami salu tolong isteri kan??tapi isteri lak jangan lah suruh suami buat semua tu buat ni..dah jadi mengarah plak..ish3..suami lak kalau terlampau ikut arahan isteri jadi dayus lak..tak boleh macam tu, tak boleh…eh tapi menurut ustazah dalam whi hari tu, dia cakap..bila suami tolong isteri, orang lain jangan pulak masuk campur..cakap dayus la apa lah..haishhh tak mau macam tu..tak mau..suami tolong isteri tandanya suami sayang isteri dia..kau ada???muahahahahahaha…tamat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...