Thursday, July 7, 2011

PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK M41 (PTD)





Assalamualaikum semua..



sekarang semua orang tengah demam peperiksaan PTD ni kan??iaitu 16/07/2011 ni..semua sibuk dok post kat FB yang depa tu dapat exam??tengok aku..tak post pom..ha2..tapi royak kat blog..(takpe sebab blog aku takde orang baca, lagipun aku nak share info)..biasa la depa rase bangga kot post benda macam tu..tapi bagi aku la..aku rasa tak payah kot nak post2 macam tu..buat malu je...bak kata ella..ala exam je pom..tak payah la nak kepoh2..buat malu je kalau tak dapat..orang pun gelak..warh3...ha bila dah dapat tu barulah boleh bagitahu rakan2 terdekat..tu pun bukan nak kembangkan hidung tapi sekadar nak berkongsi berita gembira dengan rakan2 terdekat kan???jangan lupa kawan dah la..(sensitip pulak sejak menganggur ni)..nak dapat kerja ni bukan senang taw..daripada 40k yang pegi exam tu..hanya 4oo je yang lulus..so probability untuk dapat tu memang ciput..tapi kalau kita usaha, doa dan tawakal mesti berjaya kan..INSYAALLAH..aminnnnn..hello ada tak orang nak hire aku kerja??ngeh3..promote diri sendiri lak..

okeh ni aku bagi la link sket2  ..pepandai la korang tengok kat preview percuma tu..just masuk name dengan email je..nanti depa bagi la sikit contoh soalan PTD tu....
http://tipsptd.com/

ada lagi..
http://imej.spa.gov.my/dev/pdf/panduanexam/PanduanExamPTDM41.pdf

dan lagi..
http://goo.gl/9gW5K

ha ni pulak kalau korang rase nak beli buku tu..tapi jangan tempah lewat2 sebab tarikh last untuk tempah bagi bulan julai ni sampai 14/07/2011 je taw..(hanya ingin membantu)

http://tipsptd.com/beli.php

okeh ni aku nak share sikit contoh soalan..memang pening..aku pun sakit jiwa baca..

Lihat saja contoh soalan
yang mudah tapi mengelirukan;

[+] Pentingkan yang penting adalah lebih
penting daripada pentingkan yang lebih penting (BETUL/SALAH]

[+] Pentingkan yang lebih penting daripada
apa yang penting kerana pentingkan yang lebih
penting adalah lebih penting daripada
pentingkan yang penting (SETUJU/TAK SETUJU)


walau ape pun..aku doakan kawan2 aku berjaya dalam exam ni nanti..insyaAllah..gud luck kepada semua..peaceeeeeeeee!!!!!

sumber:    http://www.hitswire.com/a/1DmAkHwZ6RQAxIzpacGpkMwL 


p/s: ella..dun majuk2 ngan i lagi k??peace yunk..n gud luck exam nanti..jangan lupe bawa kalkulator sebab seksyen B soalan kira2 kot..he3..(eh leh ke bawa??ala bawa je..law ye tak bagi masuk..u taruk je lam beg)..

DOAKAN AKU JUGA YE???& SELAMAT BERJAYA KEPADA SESIAPE SAJE YANG TERLIBAT DENGAN EXAM NI.. ~SENYUM SOKMO~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...