Thursday, June 30, 2011

kErJa Oh KeRja (OhJobs) part 2

ok2..meh kite sambung tajuk hari tu..walau pun aku tahu ianya agak borim..ah lantak la aku nak citer gak..kang usop wilcha cakap cer citer cer citer lak..hu3..ok2..teruskan kepada cerita seterusnya di mana aku masih dalam dilema nak pergi ke tak kan??mula2 aku stress sebab kat sana takda kawan kan??yelah masa interview pun..aku sorang je pergi..salah tarikh kot..hu3..nasib baik gak dilayan..terpaksa la aku membuat sedikit exam & presentation sorang2..walaupun english aku broken gler..ah lantak lah..janji diterima gak masuk situ..he3..berita gembira sekarang ialah my best friend aku, ella pun dah dapat green light dari parents die untuk mengikuti program di..depa panggil graduates development programe (GDP)..so sekarang sekurang2nya aku dah berteman..kereta lak abg bagi pakai..so takda masalah pasal kenaikan..so yang aku tengah stress sekarang..bila aku baca balik syarat2 SC ni..aku da mula tergugat..mahu tak nyer..PART 1 (6 minggu) kat SC, PART 2 (22 bulan) kat cawangan2 SC..ha yang tu aku tak lalu nak telan..hello der 22 BULAN der..bukan 22 minggu..dah la setiap bulan aku just dapat 1.5k je..aduiiii tak rok scetong gini boh..bila aku fikir & bincang sedikit sebanyak dengan ella tadi..kami masih belum mencapai kata putus kerana mengikut kata ella, kalau kita nak berhenti masa part 2 pom takde masalah sebab boleh bagi 2  notis sebelum tu..ermmmmm...so kita akan bersambung next episod yah..

ok ni kita cerita pasai laen lak noh..tadi masa lepas balik dari ambil anak buah aku kat rumah pengasuh tadi..kami melintasi balai polis yang berada selang 1 blok dari rumah kami kan..lepas tu kami lihat sangat ramai wartawan di situ dan pintu pagar polis juga di tutup dengan terdapatnya 2 orang  anggota polis berjaga di depan..hermmmmmmm..terdapat beberapa orang awam yang berkulit gelap mengerumi tempat tersebut membuatkan kotak fikiran aku tertanya2..apakah yang sedang berlaku..jeng3..cewah macam novel la pulak ayat aku..untuk tahu cerita seterusnya..aku kena la baca paper esk..tak sabar rasanya..peace !!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...